Umie.Artoqiemie: Review AFGA PHOTO OPTIMA 145

11 September 2014

Review AFGA PHOTO OPTIMA 145

Shalom masyarakat!
Hari khamis lepas aku order camera kat lazada sebab alang-alang nak habiskan voucher dorang bagi kan, aku angkat la satu camera yang aku tak tahu okay ke tak. Katanya 14.1 MP. 

So hari jumaat haritu sampaila bungkusan Gdex di pejabat kolej aku.


Me is happy. Sapa tak suka dapat barang free.. Haha.. Ringan sangat weh. 


Battery dia rechargeble.. So tayah beli battery ..


Aku dapat kaler gold. Mak datin sangat warnanya. Tp takpela, nak tangkap gambar je pun hahaha. 

So apa yang aku rasa, body camera ni sangat ringan, berat dia sama cam 3310 kot. So ni antara camera test camera afga photo optima 145 ni. 

testing satu


ni macro mode.. gambo dekat.

Bagi aku, better camera handphone kot. dia punya 14.1 MP ni macam 5MP je aku rasa.. pastu gambar dia banyak noise..yang okay sikit gambar yang pakai flash (okay sikit) So, make a right choice :D aku tak recommend la camera ni. huhu .


3 comments:

Ismi Ana said...

Huhu. Ana target nak beli kamera sony alpha tu. Dia punye kamera tip top. Lawa gitew!

don topa said...

brape rm mie?

Umie Nadhirah said...

@dontopa : murah je rm119 , seb baik murah tp nyesal gak ah angkat